دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

دورهاتو

خرید خودرو فروش خودرو

آنلاین خودرو بفروشیم و یا حضوری؟

خرید و فروش در همه جای دنیا تحت تأثیر اینترنت قرار گرفته است. از تأسیس اولین فروشگاه جدی آنلاین یک دهه هم نمی‌گذرد، اما در این یک دهه، خرید و فروش بازارسنتی دگرگون شده است.

پیش از فعال شدن اینترنت روی گوشی همراه، سایت‌ها آغازگر بازاری نو بودند که کسی باور نمی‌کرد با سرعت شگفت، همه چیز، حتی مفهوم بازار را تغییر دهد. ابتدای کار، خرید و فروش‌های آنلاین با سختی جابجایی پول و تنوع محصول روبرو بود. با حضور بانک‌ها در فضای مجازی مورد اول حل شد و با فراگیر شدن خرید و فروش‌ها، مورد دوم.‏

خرید و فروش‌ها از نظر رسته بازار، ابتدا به لوازم و وسایل کامپیوتر و متعلقات آن اختصاص داشت، اما به ناگاه همه چیز را فرا گرفت: دقیقاً همه چیز، حتی خدمات.‏

بازار خرید و فروش آنلاین در ایران هر روز گسترده و متنوع‌تر می‌شود و کم کم مصداقی دقیق از ضرب المثل یافت شدن شیر مرغ و جان آدمیزاد شده است. حالا بسیاری از ما به محض اینکه نیاز به خرید می‌کنیم، قبل از هر کاری، به سراغ صفحات اینترنت و اپلیکیشن‌های مرتبط می‌رویم. از سفارشات روزمره مثل غذا و تاکسی تا فروش خودرو !

خرید و فروش آنلاین دو شاخه جداگانه دارد. یکی فروش مستقیم محصولات و خدمات توسط تولید کننده در سایت یا اپلیکیشن ویژه و دوم خرید و فروش‌های خرد، میان کاربران. فروشگاه‌ها نیز در این میان، تولیدات دیگر تولیدکنندگان را برای فروش به معرض نمایش گذاشته‌اند.

کسانی که قصد خرید خودرو دارند چهار راه پیش روی خود می‌بینند؛ روش اول شرکت در طرح‌های پیش‎‌فروش است و مشتری باید به‌صورت علی‌الحساب نصف مبلغ آن را به کارخانه پرداخت کند تا بعد از شش ماه تا یک سال و پرداخت مابه‌تفاوت قیمت روز خودرو، ماشین را تحویل بگیرد.

روش دوم طرح فروش فوق‌العاده است که مشتری کل مبلغ را در مرحله ثبت نام پرداخت می‌کند و بعد از سه ماه خودرو را از نمایندگی به خانه می‌برد. روش سوم برای کسانی است که نمی‌خواهند چشم انتظار طرح‌های کارخانه و برنده شدن در قرعه‌کشی بمانند. آن‌ها پرداخت دو برابر ارزش خودرو را به‌جان می‌خرند و روانه بازار آزاد می‌شوند. روش چهارم هم اعتماد به فروش خودرو‌های دست دوم و  با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به خودرو‌های صفرکیلومتر است. در این گزارش شرایط، مزایا و معایب هر کدام از این چهار روش را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها برای ماشین‌دار شدن بهتر است.

خودرو بخریم یا بفروشیم؟

ریزش دلار تا کانال ۲۰ هزار تومان قیمت خودرو را به سراشیب کشاند. در بازار خودروهای خارجی کاهش قیمت شدیدتر بود و تا ۸۰ میلیون تومان هم رسید اما آیا برای خرید خودرو باز هم دست نگه داریم؟

اخبار و شایعات مذاکرات وین قیمت دلار را در بازار ایران تا کانال ۲۰ هزار تومان عقب راند.

هرچند که انتشار خبری مبنی بر بن بست مذاکرات احیای برجام دوباره دلار را به کانال قیمت ۲۱ هزار تومان برگرداند اما در حال حاضر بازارهای موازی ارز مانند طلا و خودرو و… هم تحت تاثیر این بازار قیمت عوض می‌کنند.

در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی تا ۲۵ میلیون تومان و در بازار خودروهایی خارجی تا ۸۰ میلیون تومان برای خودروهایی مانند سانتافه و پاجرو کاهش قیمت داشته است.

بهای انواع پراید هم اکنون بین ۱۱۰ تا ۱۲۴ ، تیبا ۱۲۵ و کوئیک دنده‌ای ۱۴۵ میلیون تومان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.